Jdi na obsah Jdi na menu
 


Diagnostika palivové soustavy.

30. 3. 2014

Hlavními úkoly palivové soustavy jsou skladování, čerpání, filtrování a vstřikování paliva do

spalovacích prostorů motoru. Palivo je uskladněno v palivové nádrži, odkud je nasáváno přes

hrubý čistič paliva dopravním čerpadlem. Dopravní čerpadlo tlačí palivo přes jemné filtry

paliva do vstřikovacího čerpadla. Na vstřikovacím čerpadle je redukční ventil, který udržuje

v prostorech vstřikovacích elementů stálý tlak - vstřikovací čerpadlo nemá samo o sobě sací

schopnost, musí tedy být zahlcováno palivem z dopravního čerpadla.

Redukční ventilpřebytečnou naftu přepouští do odpadního potrubí, které ústí zpět do nádrže.

 

Vstřikovací čerpadlo má za úkol odměřit přesně stanovenou dávku paliva a v přesně stanovený okamžik ji vstříknout přes vstřikovací trysku do spalovacího prostoru. V případě přebytku nafty u vstřikovačů, je přebytečná nafta sváděna zpět do nádrže přepadovým potrubím.

Diagnostické signály pro poruchy palivové soustavy jsou: snížený výkon, vysoká Spotřeba PHM, vysoká kouřivost, špatná startovatelnost.  Nejčastěji se jedná o poruchy čerpadel a zanesení čističů  paliva. Může dojít také k ucpání sací trubky v nádrži. Síto hrubého čističe je třeba v pravidelných intervalech čistit, stejně tak měnit i oba jemné filtry paliva. Pokud se jedná o špatně seřízené vstřikovací čerpadlo, je třeba ho  odborně seřídit na seřizovací stolici a

případně opravit. Pokud je jenom špatně nastavené, tak je třeba ho nastavit na správný

předvstřik. Dalším místem možného výskytu poruch jsou vstřikovače - jejich trysky mají za

úkol palivo jemně rozprášit na mlhovinu - pokud se tak neděje, dochází k nekvalitnímu

spalování. Vstřikovače je třeba odborně seřídit na tlakové zkoušečce a případně opravit.

Základními podmínkami Správné činnosti palivové soustavy jsou naprostá absence vzduchu a těsnost celé soustavy. Pokud jsou problémy s palivovou soustavou, může být jejich příčinou

právě zavzdušnění soustavy. Zavzdušněnou soustavu je třeba odvzdušnit pomocí uvolnění

odvzdušňovacích šroubů a pumpování ručním pomocným čerpadlem. Pokud dojde k porušení těsnosti, může docházet k opakovanému zavzdušňování palivové soustavy - pokud se jedná o netěsnost na sací části. Pokud se ale jedná o netěsnost na nízkotlaké části nebo na vysokotlaké části, tak se již tato netěsnost projeví únikem paliva. 

Test vstřikovačů: Škoda Felicia 1.9 D

Test palivového čerpadla: Škoda Felicia 1.6

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář